Taskforces: Programmatic

De doelstelling van de taskforce Programmatic is om het programmatic eco-systeem volwassener en breder te maken. De toekomst van media, marketing en advertising is data driven en programmatic is de katalysator hiervan. Als taskforce ontplooien wij activiteiten om te verbinden, te inspireren en te innoveren. Wij stimuleren markt groei en bevorderen transparantie. Dit waarborgen we door ieder jaar meerdere deliverables vast te stellen. Voor 2018 zijn deze:

  1. Release van ’10 Advertiser Transparancy Commandments’
  2. Markt update: Ads.txt binnen het Nederlandse landschap
  3. Event: Programmatic Awards
  4. Event: Dmexco Programmatic NL borrel
  5. Event: Programmatic Trends
  6. Event: Blockchain, het nieuwe business model in advertising?
  7. 10 Blogs over Programmatic (o.a. Programmatic audio, Supply Path Optimisation, Blockchain)
  8. Meerdere educatie dagen met de BVA (Quality en Programmatic Masterclass)
  9. Programmatic Adspend Study ism Deloitte
  10. Standaardisatie NL (taxonomy, ad sizes, bid requests)

 

Voor meer informatie kan je contact opnemen met: taskforce.programmatic@iab.nl

Thema’s

Innovatie: Stimuleren van de ontwikkelingen door ze te bespreken, cross functioneel tussen leden aan te pakken en innovaties een podium te geven.

Brands: Wij nodigen marketeers uit om actief deel te nemen aan de taskforce en zorgen voor kruisbestuiving met specialisten in de markt. Het effect kunnen we terugzien in een groeiend aantal brands in de taskforce en bij alle marketeers die we mogen verwelkomen in de educatie sessies met de BVA.

Educatie: Wij volgende de laatste trends, hebben een gigantisch portfolio aan kennis en delen die heel graag. Uit passie en om de markt beter te maken en te laten groeien. Dit doen we via events, blog posts en content-specials.

Events: Gedurende het jaar organiseren wij meerdere events. Afhankelijk van de trends en ontwikkelingen kiezen wij relevante onderwerpen. Soms specifiek (Blockchain), breed (Programmatic Award Show) en informeel (Dmexco Borrel).