Bestuur

Nathalie Peters

Head of Digital Transformation bij IPG MediaBrands Nederland, in januari 2014 toegetreden tot het IAB bestuur en sinds april 2015 voorzitter van dit bestuur.

Nathalie haar passie is het (door)ontwikkelen van nieuwe digitale- initiatieven en -bedrijven. Ze richtte Ogilvy Interactive op bij OgilvyOne en bouwde mee aan de start van Tribal DDB. In 2005 maakte Nathalie de stap naar mediabureau IPG MediaBrands. Als Managing Director initieerde Nathalie de digitale bureaus: digilogue, Reprise Media (thans geïntegreerd in Traffic4u), Cadreon (RTB) en Spring Creek (Social). Vanuit haar functie als Head of Digital Transformation bepaalt ze nu de digitale koers van de groep en bewaakt ze de implementatie. Sinds april 2015 is ze voorzitter van het IAB, de branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie. Nathalie zoekt graag de podia op om over de ontwikkeling van het vak te spreken en jureert ook in diverse Nederlandse vakjury’s.

Lauren van der Heijden

Directeur Corporate Sales bij De Persgroep en vice voorzitter / penningmeester bestuur IAB Nederland.

Lauren is tussen 2011 en 2013 directeur van onze brancheorganisatie geweest. Ook is hij Managing Director geweest bij Miinto één van de RTL Nederland ventures, Vice President bij IAA (International Advertising Association) en bestuurslid bij IAB Europe en de Stichting Reclame Code.

Hij heeft een bachelor degree commerciële economie en verschillende opleidingen op het gebied van Strategisch Sales- en Accountmanagement.

Jeroen Verkoost IAB Nederlan

Jeroen Verkroost

Managing Director Digital Omnicom Media Group, Managing Consultant Verkroost.com, en secretaris bestuur IAB Nederland.

Jeroen heeft zijn digitale ervaring opgedaan bij bedrijven als Veronica, SBS, KPN, Microsoft en de Persgroep. Zijn brede kennis op het gebied van media, web, tv, mobiel en print publishing zorgen ervoor dat hij een goede bijdrage kan leveren aan de ambitie van IAB Nederland, dé branchevereniging voor digitale marketing. Jeroen maakt zich als bestuurder sterk om de leden te helpen en de markt te voeden met informatie en initiatieven die de digitale groei versnellen.

Howard Misser

Telecom en media technology adviseur bij RTL Nederland.

Gespecialiseerd in draadloze communicatie heeft Howard verschillende onderzoeken verricht aan de TU Delft en vervolgens bij KPN Research. Daar werd hij verantwoordelijk voor de technische architectuur van het vaste netwerk en de uitrol van het ADSL netwerk. Bij Telfort Internet is hij vanuit directie verantwoordelijk geweest voor technologie en operations. Hierna is hij CTO geweest bij Sanoma.

Howard opgeleid aan de TU Delft tot Elektrotechnisch Ingenieur.

Mascha Driessen

Regional Director Strategic Search Western Europe bij Microsoft

Hiervoor was Mascha gedurende vier jaar Head of YouTube & Branding Solutions Benelux bij Google, twee jaar lang Director of Sales & Operations bij Webads en twee jaar Director of Sales bij Endemol Nederland.
Naast haar huidige functie is Mascha bestuurslid IPAN, zit ze in het bestuur van twee start-ups (RelevancyData en Sqillzer), is ze mentor bij StartUpBootcamp en is ze Lecturer Sponsoring and Media aan de HvA. Ze heeft haar doctoraal behaald aan de Universiteit van Amsterdam.

Sabine van Velzen, Google Nederland.

Sabine van Velsen

Agency Leader bij Google

Voordat zij bij Google startte, was Sabine 7 jaar werkzaam bij Nedstat (tegenwoordig comScore) waar zij als Managing Director het Spaanse kantoor heeft opgericht en 2 jaar geleid. Inmiddels werkt zij 9 jaar bij Google Nederland, voorheen als Retail eindverantwoordelijke en tegenwoordig als Agency Leader binnen het Management Team. Als gastdocent bij CodeUur deelt Sabine haar passie om kinderen digitale vaardigheden bij te brengen en ze zo voor te bereiden op de toekomst. Zij begon haar carrière in de Marketing, Communicatie & PR en is aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd in de Communicatiewetenschap.

Walter Kraus

Walter Kraus

Director bol.com retail media groep

Walter’s carrière volgt geen typisch marketingpad. Bij Unilever kwam hij bij marketing terecht en leerde het vak in de praktijk bij Ola ijs. Vervolgens werkte Walter een aantal jaar bij Boston Consulting Group, voor hij terugging naar marketing bij Philips. Daar werkte hij bij de Divisie huishoudelijke apparaten en als marketingdirecteur in Rusland. In zijn laatste rol was hij als commercieel directeur verantwoordelijk voor de uitrol van de herpositionering van het merk Philips AVENT in Londen. In 2010 kwam Walter terug naar Nederland om als merkadviseur voor zichzelf te beginnen. Als merkadviseur zette hij onder andere het merk Pokon opnieuw neer als ‘de Calvé van het tuincentrum’. Daarna maakte Walter de stap naar bureauzijde, eerst bij Lemz, en vervolgens als strateeg bij story telling bureau Lemon Scented Tea. Via via raakte hij in gesprek met oud BCG collega Margaret Versteden (CCO bol.com) en sinds augustus 2015 is hij als director de bol.com retail Media Groep aan het opzetten (in nauwe samenwerking met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep van Alfred Levi). Deze nieuwste tak van sport binnen bol.com maakt het adverteren op en rond het platform met targetting op shopper data mogelijk.”

Tim Geenen

CEO en oprichter Faktor.

Tim Geenen is de CEO en oprichter van Faktor, een gedecentraliseerd Identity Management platform voor uitgevers, merken en consumenten. Hiervoor vervulde hij leadership rollen bij Bannerconnect (GroupM) en Improve Digital, waar hij verantwoordelijk was voor strategie, innovatie, partnerships en nieuwe initiatieven. Hij was ook de mede-oprichter en voorzitter van de eerste IAB Programmatic taskforce in Europa. Hij kent de digitale media en technologie wereld als geen ander en voelt zich comfortabel in zowel het commerciële, operationele, als technische aspect van de industrie.

Tim is een fervent supporter van innovatie en educatie. Hij inspireert graag anderen en spreekt regelmatig op evenementen in Nederland en daarbuiten. Hij was ook betrokken als mentor bij StartupBootcamp, een accelerator voor startups.