Bestuur

Nathalie Peters

Head of Digital Transformation bij IPG MediaBrands Nederland, in januari 2014 toegetreden tot het IAB bestuur en sinds april 2015 voorzitter van dit bestuur.

Nathalie startte haar digitale carrière bij Wegener, City Online. Haar passie ligt in het (door)ontwikkelen van nieuwe initiatieven op digitaal vlak: zo richtte ze Ogilvy Interactive op bij OgilvyOne en bouwde ze mee aan de groei van Tribal DDB. In 2005 heeft Nathalie de stap gemaakt naar het digitaliserende mediabureau. Als Managing Director initieerde Nathalie binnen IPG Mediabrands groep de volgende digitale bureaus: digilogue, Reprise Media (geïntegreerd in Traffic4u), Cadreon (RTB) en Spring Creek (social). Vanuit haar functie als Head of Digital Transformation bepaalt ze samen met de board de digitale koers van de groep en is Nathalie verantwoordelijk voor een groot deel van de implementatie van deze koers.

Auke van den Hout

‎Founding Partner ‎Makerstreet Innovation en Vicevoorzitter IAB.

Begonnen als investment banker, werkt Auke sinds 1998 in de marketing & media industrie. Eerst als directeur bij VNU/Claritas en vervolgens als CEO van Acxiom Europe waar hij de ‘data driven advertising’ propositie Pan-Europees heeft uitgerold.

In 2011 startte Auke het digital marketing bedrijf Adatus en later ook ReturnSocial. Beide bedrijven zijn in 2015 succesvol verkocht, waarna hij ShiftMaker heeft opgericht, een business design agency dat zich richt op de digitale transformatie van corporates. Auke is bedrijfseconoom en opgeleid aan de Erasmus Universiteit en Stanford University.

Howard Misser

Telecom en media technology adviseur bij RTL Nederland.

Gespecialiseerd in draadloze communicatie heeft Howard verschillende onderzoeken verricht aan de TU Delft en vervolgens bij KPN Research. Daar werd hij verantwoordelijk voor de technische architectuur van het vaste netwerk en de uitrol van het ADSL netwerk. Bij Telfort Internet is hij vanuit directie verantwoordelijk geweest voor technologie en operations. Hierna is hij CTO geweest bij Sanoma.

Howard opgeleid aan de TU Delft tot Elektrotechnisch Ingenieur.

Mascha Driessen

Regional Director Strategic Search Western Europe bij Microsoft

Hiervoor was Mascha gedurende vier jaar Head of YouTube & Branding Solutions Benelux bij Google, twee jaar lang Director of Sales & Operations bij Webads en twee jaar Director of Sales bij Endemol Nederland.
Naast haar huidige functie is Mascha bestuurslid IPAN, zit ze in het bestuur van twee start-ups (RelevancyData en Sqillzer), is ze mentor bij StartUpBootcamp en is ze Lecturer Sponsoring and Media aan de HvA. Ze heeft haar doctoraal behaald aan de Universiteit van Amsterdam.

Lauren van der Heijden

Directeur Corporate Sales bij De Persgroep

Lauren is tussen 2011 en 2013 directeur van onze brancheorganisatie geweest. Ook is hij Managing Director geweest bij Miinto één van de RTL Nederland ventures, Vice President bij IAA (International Advertising Association) en bestuurslid bij IAB Europe en de Stichting Reclame Code.

Hij heeft een bachelor degree commerciële economie en verschillende opleidingen op het gebied van Strategisch Sales- en Accountmanagement.

Sabine van Velzen, Google Nederland.

Sabine van Velsen

Agency Leader bij Google

Voordat zij bij Google startte, was Sabine 7 jaar werkzaam bij Nedstat (tegenwoordig comScore) waar zij als Managing Director het Spaanse kantoor heeft opgericht en 2 jaar geleid. Inmiddels werkt zij 9 jaar bij Google Nederland, voorheen als Retail eindverantwoordelijke en tegenwoordig als Agency Leader binnen het Management Team. Als gastdocent bij CodeUur deelt Sabine haar passie om kinderen digitale vaardigheden bij te brengen en ze zo voor te bereiden op de toekomst. Zij begon haar carrière in de Marketing, Communicatie & PR en is aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd in de Communicatiewetenschap.

Paul van Breugel

Paul van Breugel

Chief Commercial Officer (CCO) at Travix International

Paul is een echte online en digital passionate. Zijn digitale carriere startte echt in 2004 bij KLM.com, waar hij een enorme commerciele groei en een sterke organisatorische verandering heeft gerealiseerd. Zijn digitale reis kreeg een verbreding bij NS Hispeed, waarbij hij de gehele customer Journey digitaal maakte, met tevens een economisch belangrijke winst. De klant en commercie gaan altijd hand in hand bij Paul. Ook bij T-Mobile, waar online Customer Service een zeer belangrijke loyalty rol speelde. Op dit moment bouwt Paul als CCO aan een global Online Travel Agency (Travix), waarbij schaal, snelheid en zeker klanttevredenheid de grote drivers zijn. Paul zal zich altijd inzetten voor data-driven, algoritme-based decision making en ontwikkeling van marketing talent. Zijn slogan: “decide and act today, reflect and improve tomorrow”.

Jeroen Verkoost IAB Nederlan

Jeroen Verkroost

Managing Consultant

Jeroen heeft zijn digitale ervaring opgedaan bij bedrijven als Veronica, SBS, KPN, Microsoft en de Persgroep. Zijn brede kennis op het gebied van media, web, tv, mobiel en print publishing zorgen ervoor dat hij een goede bijdrage kan leveren aan de ambitie van IAB Nederland, dé branchevereniging voor digitale marketing. Jeroen maakt zich als bestuurder sterk om de leden te helpen en de markt te voeden met informatie en initiatieven die de digitale groei versnellen.