Search Marketing Thursday // #IABnl

Search Marketing Thursday IAB SMT

Search: Van executie naar consultancy/strategie
Door technologische ontwikkelingen en automatisering en een alsmaar groeiend niveau van professionalisering worden er andere eisen gesteld aan de online marketeer van vandaag. Het belang van strategische keuzes en adviezen voor overgang tot executie staat hierbij centraal. Google, Wijnand Meijer (‘Top 25 Most Influential PPC Experts’) en Expand Online delen hun ervaringen, inzichten en adviezen m.b.t. de verschuiving van executie naar consultancy/strategie.

Locatie bijeenkomst:
Expand Online
Delftseplein 27N
3013AA Rotterdam

Start bijeenkomst : 16:00
Einde bijeenkomst: 18:00
Borrel: 18:00

Sprekers:

Intro door Tamer Saglambilek, founder Dutch Search Awards.
Na de succesvolle primeur van de Dutch Search Awards in 2016, zal nu ook #DSA17 plaatsvinden. Erkenning en waardering voor excellentie in het Nederlandse search-landschap zal ook dit jaar in de spotlights worden gezet. Dit is dé kans voor search agencies en professionals om hun beste werk en oplossingen te laten zien.Tamer zal ingaan op de spelregels van het insturen van cases.

Wijnand Meijer
Wijnand Meijer is medeoprichter en CEO van TrueClicks, een SEA auditing en monitoring platform. Hij houdt zich al sinds 2006 met SEA bezig en heeft 8 jaar bij iProspect (voorheen Netsociety) gewerkt, o.a. als consultant en strateeg. Wijnand schrijft regelmatig over het vak, onder meer in Emerce, Marketingfacts, PPC Hero en zijn eigen blogs. Ook spreekt hij op congressen als SMX en Hero Conf. Daarnaast is hij de laatste 3 jaar op rij verkozen in de ‘Top 25 Most Influential PPC Experts’ van PPC Hero.

Titel: Structuur in je strategie met SOSTAC methode.

Veel online marketeers maken (onder tijdsdruk) de fout na het ontvangen van een briefing of campagnedoelstelling meteen in de tactieken en acties te duiken. In het SOSTAC model zijn dit echter maar 2 van de 6 stappen. Een volledig marketingplan bestaat namelijk uit de volgende elementen:

  •  Situation Analysis: waar staan we nu? Denk aan huidige resultaten, klantinzichten, trends en concurrentieanalyse.
  • O Objectives: waar we willen we heen? Hoe kwantificeren we de KPI’s op het gebied van acquisitie, retentie, klanttevredenheid, kostenbesparingen, etc.
  • S – Strategy: hoe komen we daar? Welke segmentatie, targeting, waardepropositie, volgorde en integratie zetten we in?
  • T – Tactics: details van de strategie: de marketingmix, kanalen, contentplan, marketingkalender, etc.
  • A – Actions: wie doet wat wanneer? De organisatiestructuur en verantwoordelijkheden, processen, systemen, interne vs externe resources.
  • C – Control: hoe meten we en verbeteren we de resultaten? Analytics voor de KPI’s uit Objectives, feedback van bezoekers en klanten, conversieoptimalisatie en rapportage.

In deze sessie zal hij vooral ingaan op de eerste 3 letters, aangezien die te vaak worden overgeslagen of kritiekloos als gegeven worden aangenomen.  

Erwin Bossers
Erwin is Head of SEO & Insights. Tevens huisvader en beroeps-speecher op kerstborrels. Hij is verantwoordelijk voor de teams SEO en Insights en vertegenwoordigd deze disciplines in het MT van Expand Online. Daarnaast houdt hij zich bezig met SEO campagnes gericht op betere vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google en andere zoekmachines voor internationale klanten.

Titel: Heb jíj al geconsult vandaag?
Erwin geeft je een kijkje in de keuken van Expand Online – Part of Dept en deelt hun visie als bureau en hoe zij zich evolueren van externe expert tot strategisch partner van hun klanten.

Koen Vanderhoydonck
Koen Vanderhoydonck werkt als Account Manager voor Google en schakelt op dagelijkse basis met een aantal van de meest geavanceerde performance adverteerders in Nederland.

Titel: Agility, Flexibility & Scalability
Wat is de impact van zelflerende algoritmes en doordachte automatisering op de rol van online marketeer en welke kansen dienen zich aan om meer impact te maken op de strategie? Koen schetst gedurende deze sessie hoe online marketeers nieuwe technologieën en data kunnen aanwenden om strategie en executie slim aan elkaar te koppelen.


Schrijf je hier in