Online Tuesday #74: De impact van GDPR op marketing

De GDPR-wetgeving – of AVG in het Nederlands – houdt de marketinggemoederen bezig. En terecht, want we weten dat de nieuwe regels grote impact gaan hebben op de manier waarop we marketing bedrijven én we weten niet zeker welke impact dat is. Het is een recept voor onzekerheid en verwarring. Tijdens Online Tuesday #74 op 14 november a.s. gaan we je, in samenwerking met IAB Nederland, helpen meer inzicht te krijgen in die impact.

Hoe zit het met het recht op verwijdering? Dataportabiliteit? Wat is privacy by default? En wat houdt de rol van data protection officer in? We proberen het allemaal in één avondprogramma duidelijk te maken. En met ‘we’ bedoelen we natuurlijk de sprekers en panelleden.

Panelleden? Ja, want om ervoor te zorgen dat jouw vragen beantwoord worden tijdens deze sessie, zullen er presentaties zijn, maar wordt er ook tijd ingeruimd voor een paneldiscussie.

SPREKERS & PANELLEDEN

Je zult deze avond horen van:

• Michelle Wijnant, juridisch adviseur bij ICTrecht. Michelle houdt zich voornamelijk bezig met alle juridische aspecten rondom privacy en schreef haar masterthesis over het effect van de inwerkingtreding van de GDPR op het Nederlandse rechtssysteem.

• Chris Hartsuiker, public policy officer bij IAB Europe. Chris voert de coördinatie over de GDPR Implementation Working Group van IAB Europe, dat leden adviseert ten aanzien van compliance met GDPR.

• Een derde panellid (vanuit adverteerder/uitgeverij) wordt op een later moment bekendgemaakt.

De paneldiscussie zal worden geleid door Yvonne de Jager, directeur van IAB Nederland.


Schrijf je hier in