Nieuwe taskforces - Consumer Insights & Creative.IO

3 minuten leestijd (516 woorden)

De taskforces zijn de omgeving waarin men kan groeien en ook kennis kan halen, delen en brengen. Als een van de eerste wapenfeiten voorkomend uit de fusie met de VEA richten wij twee nieuwe taskforces op: Consumer Insights & Creative.IO. 

Taskforce Consumer Insights
De leden van de nieuwe taskforce Consumer Insights zullen zich bezighouden met de inzichten uit consumentengedrag die ten grondslag liggen aan de hedendaagse marketing. De theorieën uit de gedragswetenschap die van invloed zijn op marketing en media keuzes in het vak. Vragen welke hierbij naar voren kunnen komen: Welke theorieën zijn van toepassing? Welke mediaselectie sluit daar het beste op aan voor het bereiken van de doelgroep en het realiseren van de gestelde doelen? Welke keuzes moet je maken om tot de juiste balans te komen in je marketingstrategie? Hoe balanceer je korte en lange termijn doelstellingen, investeringen en resultaten met elkaar?

We weten al dat er niet één waarheid is, maar de Taskforce Consumer Insights zal duiding en richting geven voor een goed gebalanceerde media, communicatie en marketing strategie. 

Taskforce Creative.IO
Data, techniek, media en creatie kunnen in het huidige landschap niet meer zonder elkaar. Techniek en data hebben de weg opengemaakt voor een nieuwe manier van creativiteit, een andere manier van werken en andere vormen van inspiratie en inzichten. Op basis van weerberichten, zoekgedrag, file informatie of locatie kunnen boodschappen per gebruiker worden geïnspireerd en aangepast, in real-time.

Door deze ontwikkelingen zien we een heel nieuw vakgebied en nieuw profiel ontstaan. Een verbindende factor tussen de specialisten op data, techniek en creatie. Deze ontwikkeling zien we door de hele markt. Silo's worden doorbroken en bureaus worden multidisciplinair ingericht en opgebouwd met hyperspecialisten en generalisten die het geheel overzien. Dit is dan ook de reden dat we starten met een taskforce Creative.io om samen met de markt de vragen op te pakken en het vakgebied vorm te geven. Deze nieuwe taskforce is een van de eerste wapenfeiten welke voortkomt uit de fusie met de VEA.

De leden van de nieuwe taskforce Creative.io zullen zich bezighouden met de toepasbaarheid van techniek en inzichten uit data op creatie over het gehele proces van een campagne. Van de briefing, live-gang, optimalisatie, evaluatie, tot nieuwe briefing en campagne. Hoe gaan we om met al nieuwe mogelijkheden en hoe richt je je als organisatie hier het meest optimaal op in? Met Creative.io kijken we naar het benutten van het volledig potentieel van de mogelijkheden die data, techniek, media en creatie bieden.

​Wil je graag deelnemen aan de taskforce Consumer Insights of Creative.IO ? Leuk! Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met het onderwerp: ​deelnemen taskforce ... en wij houden je op de hoogte.

Wil je liever voorzitter worden van één van deze taskforce? Klik dan op de onderstaande vacatures.