Header Bidding

1 minuten leestijd (188 woorden)

Header Bidding is op dit moment in Nederland een hot topic. De eerste Nederlandse publishers zijn live of zitten in de implementatie face. Daarnaast zien wij in de branche een behoefte aan meer uitleg. Wat kun je precies met  Header Bidding? De Taskforce Programmatic heeft een (Engelstalig) paper opgesteld met Headerbidding toepassingen in de markt waarin ook de risico's en consequenties voor buyers aan bod komen. 

Index Exchange organiseerde als eerste in Nederland een specifieke sessie met als topic Header Bidding voor publishers, agency's, tradingdesks en tech vendors. Vanuit de Taskforce Programmatic was Jeremy Noya hierbij de panel voorzitter tijdens een Headerbidding discussie gericht op de Nederlandse markt:

"Wanneer Headerbidding correct wordt geïmplementeerd is er geen sprake van latency, iets wat nu nog een veel voorkomende angst is. In 2 cases werd de UX en page load zelfs sneller. We zien wel dat Impact IT/Dev een drempel zal vormen voor adoptie in Nederland. Headerbidding belooft ook een grote rol te spelen in de hele transparantie discussie. Met dit document willen we vragen beantwoorden en drempels weg te nemen door middel van Headerbidding voorbeeld cases" – Jeremy Noya