7 organisaties bundelen krachten voor diversiteit in de marketing, communicatie en media

2 minuten leestijd (472 woorden)

Als vervolg op het diversiteit congres vorig jaar, organiseren IAA, IAB Nederland en MWG in oktober dit jaar een tweede editie van het evenement. Omdat het onderwerp diversiteit allen in het marketing-, communicatie- en mediavak raakt, hebben andere organisaties zich aangesloten bij dit initiatief: BVA (Bond van Adverteerders), DDA (Dutch Digital Agencies), en stichting Include Now.

Het "Diversity Event" wordt woensdag 3 oktober (vanaf 15:00 uur) georganiseerd in de Zuiderkerk te Amsterdam. Naast een keur aan sprekers en columnisten, zal op het event ook de Kleurrijke 50 worden bekend gemaakt. Een lijst van 50 opvallende vakgenoten die diversiteit op de kaart zetten. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met Raja Felgata en Khalid Ouaziz, die al 8 jaar de Kleurrijke 100 samenstellen.

Net zoals op Kleurrijke 100, zal het bij de Kleurrijke 50 van marketing, media en communicatie draaien om vakgenoten die het verschil maken en die met hun werk, persoonlijkheid en visie een bijdrage leveren aan een inclusievere samenleving. In het geval van de Kleurrijke 50 zijn dat vakgenoten die met woord en daad het marketing, media en communicatie vak inclusiever en meer divers maken. Binnenkort zal de oproep om vakgenoten op te geven starten op website www.dekleurrijke50.nl. Tevens roepen we andere organisaties op om zich aan te sluiten bij dit initiatief. Meer informatie op te vragen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

"Hoewel wij op gebied van diversiteit in ons vak nog heel veel te doen hebben, is het positief te zien dat de urgentie hiervan evident is. Mooi dat wij nu met 8 organisaties samen optrekken. Ook hier geldt: eenheid in verscheidenheid. Diversiteit is de discussie voorbij, wij willen in oktober stappen maken".

Willem-Albert Bol, co-voorzitter IAA

"Practice what you preach is mijn motto. Onze leden zijn dag en nacht bezig impact te maken in de razendsnel digitaliserende wereld. Daarbij is het relevant dat zij zich heel flexibel en wendbaar, maar ook zeker divers organiseren. Die juiste combinatie zorgt voor de juiste impact. Ik zie een goede start, maar laten we kritisch blijven en doorpakken."

Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland

"In een gefragmenteerd medialandschap is er meer dan ooit noodzaak om het verhaal zelf centraal te stellen. Want hoe kun je deze het beste vertellen via de media? Vanuit MWG vinden we het belangrijk om daar inspiratie voor te bieden, en dat deze verhalen verteld worden door personen die een afspiegeling zijn van de samenleving, zoals deze anno 2018 is. Alleen dan komt het verhaal zo impactvol mogelijk binnen."

Eric Kip, voorzitter MWG