Mary Hoogerbrugge benoemd tot VIA Legend

Amsterdam, vrijdag 14 april - Gisteravond vond het Legend Diner plaats in de Rode Hoed in Amsterdam. Een exclusief diner voor bureaudirecteuren en leiders uit het marketingvakgebied. De avond stond geheel in het teken van mensen die in het verleden, heden en in de toekomst een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied.

In 2006 organiseert branchevereniging VEA voor de eerste keer het Legend Diner en reikt de Legend-prijs uit aan Giep Franzen. Het is het startsein voor een jaarlijks terugkerende traditie. Nu zeventien jaar later is Mary Hoogerbrugge benoemd tot VIA Legend. Mary begon in 1994 haar loopbaan als wetenschappelijk medewerker bij Giep Franzen en treedt nu als Legend in zijn voetsporen.

Na de fusie tussen de brancheverenigingen VEA en IAB in 2021, heeft VIA dit jaar de doelgroep weten uit te breiden door zich te richten op een breder vakgebied, namelijk dat van creatie, media, tech én data. 

Naast de uitreiking van de VIA-Legend, werden er dit jaar ook twee nieuwe categorieën uitgereikt: de ‘Most Valuable Player’ (MVP) en de ‘Rookie of the Year Award’.

Mary Hoogerbrugge als Legend

De VIA Legend-prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan vak-iconen die over een langere periode veel voor hun bureau(s) hebben betekend en daarnaast op een uitzonderlijke en inspirerende wijze hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied. Nieuw benoemd Legend Mary Hoogerbrugge is merkspecialist bij De Positioneerders. Een echte vakvrouw die vanaf het begin van haar carrière bezig is geweest om op gepassioneerde wijze het vak beter te maken. Zo heeft ze met haar onderzoek over de meetbaarheid van de werking en effectiviteit van marketing & communicatie een belangrijke bijdrage geleverd aan de Effie Awards en het SWOCC. “Mary is een strijder en belangrijke speler voor de groei en ontwikkeling van de branche en daarmee een geweldige bron van inzicht en inspiratie.” Aldus Saskia Baneke, directeur VIA. 

Rogier IJzermans als Most Valuable Player (MVP) 

Nieuw dit jaar is de VIA Most Valuable Player (MVP) Award, een prijs speciaal voor vakgenoten die binnen hun vakgebied het afgelopen jaar een belangrijke rol hebben gespeeld. Rogier IJzermans is oprichter van het bedrijf ACE en heeft daarmee in korte tijd een jong, fris en veelbelovend netwerk opgebouwd waarin iedereen Rogier roemt als sympathieke leider. Bij Rogier gaat alles in hoog tempo, maar alles op niveau, van hoge kwaliteit én met aandacht voor de mens. Zo heeft hij indruk gemaakt als mede-initiatiefnemer van de tribute documentaire voor Igor Milder. Rogier is een ondernemer puur sang en sinds gisteravond Most Valuable Player 2022. Hij volgt hiermee Darre van Dijk op. 

Renee van den Oetelaar als Rookie of the Year 

De Rookie of the year wordt uitgereikt aan een persoon die al op jonge leeftijd een onuitwisbare indruk bij iedereen om zich heen achterlaat. Renee van den Oetelaar is de vrouw die aan het roer staat van Boomerang’s nieuwste agency binnen de het netwerk: Boomerang FT. Gedreven door passie, loopt Renee altijd voor op de trends. Bij Boomerang FT heeft ze een plek gekregen waar ze haar inspiratie heeft omgezet in strategie en nieuwe way of workings: geïnspireerd op en met de next gens. Als Rookie of the Year mag Renee een jaar lang deel uitmaken van het VIA bestuur.  Renee volgt Charley Peereboom op.

 

Gerelateerde artikelen

IAB Tech Lab - Google's Privacy Sandbox Fit gap analysis

We hebben jouw input nodig!  IAB Tech Lab heeft deze week de fit gap-analyse gepubliceerd inzake Google Privacy Sandbox. Deze is momenteel beschikbaar voor openbaar commentaar. Je hebt tot 22 maart 2024 om jouw feedback en opmerkingen in te sturen naar [email protected]. Dit document richt zich voornamelijk op de beoordeling van fundamentele en veelvoorkomende dagelijkse gebruiksscenario's en de impliciete zakelijke impact. Specifiek concentreert het document zich op de analyse van de Protected Audience API (PAAPI) en Attribution Reporting API (ARA) en andere Privacy Sandbox-functies die worden gebruikt voor de volgende taken: - Beheer van doelgroepen voor het tonen van gepersonaliseerde advertenties.- Beheer van veilingen.- Meting van belangrijke statistieken zoals impressies, clicks en attribution.- Beheer van creatieve inhoud en advertentieweergave op pagina's.- Interoperabiliteit voor samenwerking tussen partners in de toeleveringsketen. We zijn benieuwd naar jouw inzichten en opmerkingen over deze aspecten. Jouw bijdrage kan een waardevolle impact hebben, dus aarzel niet om je gedachten te delen! Download 'Privacy Sandbox - Fit Gap Analysis for Digital Advertising' ** Official Pressrelease ** IAB Tech Lab Releases In-Depth Analysis of Google's Privacy Sandbox for Public Comment, Revealing Significant Challenges Report Unveils Operational, Transactional, and Commercial Concerns, Measurement Metrics Challenges, and Scaling Obstacles in Early Analysis NEW YORK, February 6, 2024 – Today, IAB Tech Lab, the global digital advertising technical standards-setting body, released a comprehensive analysis shedding light on the challenges associated with the industry's adoption of Google's Privacy Sandbox. The analysis, conducted by IAB Tech Lab’s Privacy Sandbox Taskforce, explores the implications of Google's plan to eliminate third-party cookie-based tracking from its Chrome browser while replacing it with the Privacy Sandbox. IAB Tech Lab is inviting industry stakeholders to participate in a 45-day period for public comments, which will remain open until March 22, 2024. "Embracing Google's Privacy Sandbox is a seismic shift in the advertising landscape, departing from the industry's trajectory over the past 25 years," said Anthony Katsur, CEO, IAB Tech Lab. "Our findings highlight that the industry isn't ready yet and identify multiple challenges to implementation due to limitations in accomplishing key advertising objectives. Chrome is focused on providing discrete components that support aspects of use cases, but which ultimately cannot be assembled into a whole that provides a viable business foundation." The analysis identified several key issues that underscore the challenges media companies, advertisers, and the broader industry face in adapting to the changes mandated by Privacy Sandbox. For instance: ●  Essential Event-Based Metrics: Essential event-based impression and click counting are only temporarily supported, later moving to aggregated reporting. Bid loss analysis is impossible, making revenue reconciliation and troubleshooting extremely difficult. ●  Brand Safety Concerns: The landscape introduces brand safety concerns, prompting advertisers to navigate potential threats to the integrity of their advertisements and ensuring alignment with desired contexts and values. ●  On-Browser Computing Implications: Google's implementation of an ad exchange and ad server within the Chrome browser necessitates significant re-tooling of the programmatic advertising ecosystem. This affects addressability, reporting mechanisms, ad rendering processes, bidding decisioning capabilities, and concerns around scaling the Privacy Sandbox as it ramps, challenging publishers and advertisers to innovate within these limitations. ●  Lack of Consideration for Commercial Requirements: With Chrome acting as an active participant in a financial transaction (the ad auction) and delivery of goods (serving the ad), it poses great concern if Privacy Sandbox neglects legal and business requirements. Failure to incorporate these considerations can result in legal penalties and loss of trust from customers and partners. Compiled by senior technical, operational, and data science leaders representing a diverse range of entities, including publishers, agencies, Supply-Side Platforms (SSPs), Demand-Side Platforms (DSPs), measurement companies, and other ad tech players across over 65 companies over 6 months, the analysis aims to foster a collective understanding within the industry, bringing together stakeholders to assess the functionality and implications of Google’s Privacy Sandbox. This evaluation focuses on the Chrome browser's Protected Audience APIs (PAAPI) but also touches on Topics, Private State Tokens, Attribution Reporting, and Fenced Frames to determine how they support foundational advertising use cases and provide guidance on their utilization for specific scenarios. “The Privacy Sandbox and its associated processes suffer from a lack of transparency for publishers. Its aim to replicate the efficacy of third-party cookies has not been realized. This shortfall undermines publishers’ capabilities to execute numerous vital advertising scenarios and support significant first-party use cases,” said Robert Blanck, General Manager Advertising & E-Commerce, Axel Springer. "The efforts of the IAB Tech Lab are greatly valued, as they gather industry expertise to scrutinize these shortcomings in this complex technical environment.” The analysis emphasizes that the changes mandated by Privacy Sandbox will require substantial development and infrastructure investment costs for both buy and sell-side technology companies. Additionally, operational, business, financial, and legal processes for brands, agencies, and media companies will need extensive reworking. As the industry grapples with this transformative shift, the report serves as a crucial resource for understanding the challenges and implications associated with Google's Privacy Sandbox. “The Tech Lab welcomes the Chrome team’s feedback on this analysis,” said Katsur. “We look forward to their clarification of the Task Force’s understanding of critical use cases and working with the industry to find solutions to the key issues we’ve surfaced.” Industry participants are encouraged to actively contribute feedback and insights during the 45-day public comment period. To review and comment on the full report, please visit HERE. About IAB Technology Laboratory Established in 2014, the IAB Technology Laboratory (Tech Lab) is a non-profit consortium that engages a member community globally to develop foundational technology and standards that enable growth and trust in the digital media ecosystem. Comprised of digital publishers, ad technology firms, agencies, marketers, and other member companies, IAB Tech Lab focuses on solutions for brand safety and ad fraud; identity, data, and consumer privacy; ad experiences and measurement; and programmatic effectiveness.

Lees verder

Aftellen tot de AMMA Nomination Week

Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of Master in Media Awards (AMMA Awards) is verstreken. Met de sluiting van de inzendingsperiode op 9 februari, begint een cruciale fase: de beoordeling van de ingezonden cases door de deskundige AMMA-jury. 

Lees verder